Dålig karaktär!

Har precis tryckt i mig 2 jävla semlor, så typiskt att man bara kan köpa tvåpack, man kan ju lixom inte spara en semla för då blir den torr och om man ändå ska äta den senare så kan man lika gärna göra d när den e färsk å man kan ju inte slänga den så då vare bara å käka båda.=D å till mitt försvar så kör ja på att bantning å alkhol inte passar ihop (som vi märkte i helgen) å eftersom ja ska ut igen på lördag så kan man ju lixom äta gott så man inte blir så full då oxå;)

Visste du att:

... ordet semla kommer från latinets simila (mjöl)?
... semlan uppfanns av de gamla romarna?
... "hetvägg" är en semla som badar i en djuptallrik varm mjölk med kanelstång?
... kung Adolf Fredrik föråt sig, på bland annat semlor?
... att fettisdagen var sista dagen före fastan?
... mandelmassan nämndes för första gången år 1833?
... att det var ett konditori på Gotland som började toppa bullarna med mandelmassa efter första världskriget?


Varje år äter vi 40 miljoner semlor.

fy Varje semla innehåller cirka 500 kilokalorier. Grädde: 130 kcal, mandelmassa: 200 kcal, bulle: 160 kcal och florsocker: 8 kcal.



Men eftersom jag inte äter mandelmassan så vart ju helt plötsligt mina semlor ganska nyttiga:P endast: 160+130+8=298 kcal, rena hälsobullen ju;)

Iår infallen Fettisdagen den 8 mars..inte för att d har nån betydelse för man äter ju semlan iaf när man vill:D

Vi svenskar äter i genomsnitt fyra till fem semlor per år – den maximala dagsransonen enligt livsmedelsverkets rekommendationer..

Detta är aftonbladets information.. så man får ju dock tror vad man vill=D



Usch vilken hemsk karaktär ja hade idag, men turen e väl iaf att ja kört spinning både idag å igår å imorn väntas även skivstång, kanske spinning också och på fredag blire skivstång/kondition 75 min.. så lite rör man ju på sig iaf oxå som tur e=D

Kommentarer
Postat av: mamsen

Gottigott smaskens ;)

2011-02-08 @ 22:21:36
Postat av: mamsen

Gottigott smaskens ;)

2011-02-08 @ 22:22:07
Postat av: jeanette

tur att jag är i London annars hade jag väl också redan smällt i mig x antal semlorhaha!!

2011-02-09 @ 09:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0